در قسمت قبل یاد گرفتیم چگونه طرح اولیه داستان خود را طراحی کرده و موضوع هر پانل را یادداشت و درباره آن برنامهریزی کنیم. حال نوبت شکل دادن به شخصیت های داستان است.
طراحی شخصیتها
طبق اهداف اولیهی تعیین شده و خطوط اصلی داستان، اکنون میتوانیم با امید و رویا، و یا حتی عیب و نقص بخشیدن به شخصیت ها پیش برویم . ما همیشه به دنبال شخصیتهای کامل و بی نقص نیستیم، چون این حالت برای خوانندگان غیر واقعی و خسته کننده است. اگر می خواهید مردم با شخصیت های شما همدردی کنند و مشکلات روحی و روانی آنها را ریشهیابی کنند، به آنها عیب و ایراد بدهید. آنها می توانند حریص، بیش از حد پرحرف، بی ادب، خودخواه یا حتی کم هوش باشند. به زندگی آنها روح بدهید. علایق، سرگرمیها و چیزهای دیگری که نشان میدهد آنها زندگی واقعی دارند را به داستان اضافه کنید. این باعث می شود شخصیتها واقعیتر و قابل لمستر به نظر برسند.
مبارزه با کلیشهها
شخصیت های خود را با استانداردهای کمیک “کلیشهای” نکنید. به آنها ویژگی های فردی و منحصر به فرد بدهید و ایده های جدید و متفاوتی برای کمیک خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید شخصیتهای شما حتما مجبور نیستند عاشق شوند. اما اگر یک داستان عاشقانه بین دو شخصیت، مناسب به نظر می رسد، بگذارید به شیوهای واقع گرایانه پیش برود. کلیشهها شبیه مردم واقعی نیستند بلکه آنگونه هستند که مردم فکر می کنند باید باشند.
ترسیم پنلها
شما باید بر اساس میزان دیالوگ موجود در داستان تصمیم بگیرید که کدام پانل باید بزرگ و کدام یک کوچک باشد. طرح کلی از شخصیت ها و فضاها را برای خودتان ترسیم کنید. مطمئن شوید که فضای کافی برای حبابهای گفت و گو وجود دارد. سعی کنید آنها را به گونهای قرار دهید که پانل خیلی پر یا خیلی خالی به نظر نرسد. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات تغییر شکل حباب گفتار میتواند برای نشان دادن یک حالت خاص استفاده شود. به عنوان مثال، یک حباب با شکلی مانند خورشید کارتونی (با لبههای نوک تیز) میتواند نشانگر حالت فریاد زدن باشد. از این فرصت های جذاب حتما استفاده کنید.
پس از اینکه فهمیدید کاراکترها به کجا خواهند رفت می توانید پسزمینه یا اشیاء دیگر را طرح کنید. برخی کمیک استریپها پس زمینههای بسیار دقیقی دارند و برخی فقط شامل اشیاء اساسی هستند. خطوط طرح خود را تیرهتر کنید تا تمیز و حرفهای تر به نظر برسند. از تغییر عرض خطوط و سایر ترفندهای هنری غافل نشوید.حال میتوانید متون را به حبابهای گفتار اضافه کنید. مطمئن شوید که از فونت و اندازه متن مناسب و ثابت استفاده میکنید. حتی اگر یک حباب کوچکتر باشد، متون باید همیشه به یک اندازه باشند مگر اینکه برای مثال، بزرگتر بودن متن شما نشان فریاد زدن یا کوچک بودنش نشان نجوا کردن باشد. حال زمان اضافه کردن رنگهاست. گرچه کمیک شما میتواند سیاه و سفید باشد و با انتخاب این سبک میتوان سرعت کار را بالا برد.